Головна сторінка » Астрономія, авіація

Що є реальність? (стаття)

Ми звикли, що нас оточує матерія - об'єктивна реальність, дана нам у відчуттях. Реальність для більшості - це щось знайоме, зручне та надійне, тобто світ, де все піддається логічному опису в межах 3-х вимірів.

Відповідно до новітніх фізичних теорій, одне з 3-х просторових вимірів - лише ілюзія, і всі частинки і поля, з яких складається навколишній світ, насправді переміщуються в 2-х вимірному просторі. Можна описувати дійсність як 3-х мірний простір, в якому діють закони природи, що враховують гравітацію. Хоча гравітація, яку загальна теорія відносності приписує викривленню просторово-часового континууму, ніяк не вписується в рамки квантової механіки. Але можна описувати реальність і як 2-х мірний простір, в якому справедливі зовсім інші закони і немає сил тяжіння.

Виходячи з цього наш Всесвіт - голограма. Голограма - це повністю 3-х мірне зображення об'єкта, інформація про який закодована на 2-х мірній площині. Голограма - плоский об'єкт, але якщо розглянути її при правильному освітленні, то ми побачимо повністю 3-х мірне зображення. Девід Бом розвинув теорію, згідно з якою Всесвіт всього лише ілюзія, подібна об'ємному голографічному зображенню. Голограма, об'ємне зображення, кожна частина якого містить інформацію про картину в цілому. Якщо порушити цілісність голограми, то в кожному її фрагменті буде міститися інформація про все зображення. В його уяві космос - це нескінченна хвильова конструкція, де все знаходиться у взаємозв'язку, де буття і небуття, дух і матерія - лише різні прояви єдиного джерела світла, завдяки якому зображення стає об'ємним.

За версією математиків Всесвіт - якась математична модель, всередині якої існує простір і час. Описуючи який-небудь шар реальності, ми «розкриваємо» математичний код. З цієї теорії Всесвіт пізнаваний, і всі явища можна пояснити, описати математичними рівняннями. Головне - не обмежувати свою уяву.

Чи може існувати реальність такою, якою ми її знаємо? З точки зору квантової механіки - реальність це дивний світ, де все не те, що здається. Теорія, запропонована Джеймсом Хартлі і Стівеном Хокінгом, говорить: Всесвіт не має меж, і його структура заснована на так званій хвильовій функції, що визначає різні стани частинок матерії. Це робить можливим існування безлічі паралельних Всесвітів з різним набором фізичних констант.

Існують паралельні реальності, кількість яких, можливо прагне до нескінченності. Це світи, що розташовуються на одній прямій, виходять із різних її точок. Мають вигляд натягнутих струн. Зазвичай вони повторюють одну і ту ж реальність, але в різних її варіаціях.

І вони не «десь там», а оточують нас. Ми не помічаємо процесу «переходу» з однієї реальності в іншу, а якщо і помічаємо, то сприймаємо це як диво. Бачачи щось незвичайне, ми приймаємо бачення за галюцинацію, в той час як, швидше за все, нам вдалося зазирнути в один з численних паралельних світів. Ми звикли сприймати реальність як щось стійке і з'ясовне, але люди з мозковими відхиленнями здатні бачити її такою, яка вона насправді.

Фізик Х'ю Еверетт запропонував, що будь-яка думка або дія призводить до вибору, який формує реальність. Ми можемо змінювати реальність - просто спостерігаючи за нею. У той же час «нереалізовані» варіанти продовжують існувати паралельно.

Світ є безліч ліній, які розгалужуються в глобальних моментальних сверхподіях.

У спробі описати природу реальності здоровий глузд безсилий. Відкрито 16 неподільних частинок: 6 кварків, 6 їх лептонів + 4 частинки сили - вони формують світ навколо нас. Сьогодні вчені спантеличені пошуком бозона Хіггса, який дозволить відповісти на запитання «звідки береться маса», що створює реальність.

Маючи колосальну кількість знань про устрій світу - дати чітке визначення реальності неможливо. Реальність - це речовина, інформація та енергія, причому останні два елементи реальності: інформація і енергія - незнищенні.

Всесвіт - це величезна система (по Джону Беллу), в якій не існує ізольованих систем, і кожна частинка Всесвіту знаходиться в «миттєвому» зв'язку з усіма іншими частинками.

Навіть якщо частини системи розділені величезними відстанями і між ними відсутні сигнали, поля, механічні сили, енергія - вона все одно функціонує як єдина система. При цьому існує миттєвий «зв'язок» між об'єктами і який не вимагає витрат енергії. Це класичний тип нелокального зв'язку - «магічний» зв'язок. Засобом такого зв'язку може служити інформація. Носієм інформації в тонкому світі є торсіонні поля, що поширюються миттєво і без витрат енергії. А якщо свідомість слід розуміти як вищу форму розвитку інформації, яка створює інформацію, то елементом, що з'єднує систему воєдино може бути саме свідомість.

Описуючи реальність, майже неможливо говорити звичайною людською мовою. Але навіщо ж нам тоді взагалі об'єктивна реальність? Чи не краще перебувати в світі ілюзій, раз ними можна маніпулювати як завгодно? Матеріальний світ - це свого роду захист від невизначеності. Розум так влаштований, він орієнтований під певні опису реальності. Реальність - це крихітний острів з твердим грунтом під ногами, «даний нам у відчуттях». У той час як справжня реальність, недоступна більшості - це безкрайній бурхливий океан.

В істинному світі не існує кордонів, в ньому може відбуватися все, що завгодно.

Але реальність така, що людина не готова до сприйняття істинної реальності, тут необхідний інший рівень свідомості.

«Якщо б ворота пізнання були відкриті, людям відкрилася б нескінченність. Але люди сховалися від світу і бачать його лише у вузькі щілини своїх печер». У. Блейк

Ставити запитання - властиво природі людини. Що таке реальність? Навряд чи хто-небудь зможе відповісти на це питання найближчим часом. Розумний діалог із Всесвітом триває ...

Реферат на тему: Що є реальність? (стаття)

5ka.at.ua © 2010 - 2017. Всі права застережені. При використанні матеріалів активне посилання на сайт обов'язкове.